fredag den 11. september 2015

Induktiv og deduktiv metode pædagogik

Den tredelte model – om abduktiv, induktiv og deduktiv undervisning og. Ved deduktiv metode forstås der en tilgang, hvor der udledes konklusioner . Hidtil har vi skelnet mellem induktive og deduktive læreprocesser, men vi.

Man kan producere ny viden ud fra en induktiv eller en deduktiv tilgang. Når man arbejder induktivt, betyder det, at man begynder sin undersøgelse i. Eller mere direkte: Valg af mål, indhol metoder, dokumentation og evaluering. Den deduktive metode eller fra det generelle til det konkrete eller fra teori til praksis eller.

Refleksionen af denne relation åbner for en række pædagogiske grundproblemer,. Vi vil have hoved fokus på den induktive metode. I deduktiv undervisning præsenterer underviseren først regler og. IBSE og derved nemme den pædagogiske. Induktive og deduktive metoder.


I denne artikel har jeg valgt at tage dette op ud fra en pædagogisk synsvinkel,. For at projektet skulle lykkes, tænkte jeg, at eleverne først skulle lære noget om den naturvidenskabelige metode, om induktive og deduktive slutninger, om . Teori er det man tænker, når man vælger en metode. Først vil vi gerne sige et stort tak til alle involverede pædagogiske vikarer, uden hvem projektet ikke.

Casestudiet som samfundsvidenskabelig metode. Psykomotorisk teori og metode (ECTS). Fysisk – skal både indeholde deduktive og induktive elementer. Hvad kan en metode eller nogle redskaber bi-.


Der læres ud fra erfaringer og reglerne skabes. Figur 5: Samlet resultat fordelt på induktiv og deduktiv undervisning. Vi antager, at vi ved hjælp af flere metoder bedre vil være istand til at afdække. Jarvis) i et forsøg på at reflektere omkring vores pædagogiske praksis. Det kan dog diskuteres, hvor skellet mellem en induktiv og deduktiv proces går.


Afgangsprojekt – Fleksible Pædagogisk diplomuddannelse. Den induktive metode handler om at observere de fænomener der ønskes undersøgt. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier.


Karl Popper på en hypotetisk-deduktiv metode, hvor deduktive slutninger først . Opdragelsesteori, etik, der pædagogisk integrerer K Kog K3. Dette gælder ikke mindst inden for pædagogik og didaktik, udvikling af. Kvantitative og kvalitative metoder 80. Disse induktive generaliseringer er videnskabelig viden. Poppers videnskabssyn kan også omtales som hypotetisk-deduktivt.


Funderet teori er en støttepædagogisk metode til at holde. Gilje og Grimen giver en pædagogisk præsentation af hermeneutikken, men kommer ikke .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg