tirsdag den 26. april 2016

Induktiv undervisning

Den tredelte model – om abduktiv, induktiv og deduktiv undervisning og læring. Vi søger derudover også at få belyst, hvornår induktiv undervisning er hensigtsmæssigt og hvordan man, i den givne sammenhæng, kan . Man kan producere ny viden ud fra en induktiv eller en deduktiv tilgang.

Når man arbejder induktivt, betyder det, at man begynder sin undersøgelse i. Der læres ud fra erfaringer og reglerne skabes. Omhandler tilrettelæggelse af undervisning. Begrebsafklaring - Formelt princip.

I deduktiv undervisning præsenterer underviseren først regler og løsningsprincipper inden for et givent emne og forklarer brugen af reglerne ved hjælp af . Vi har valgt at vekselvirke mellem induktiv (problemløsning som metode) og. Man må dog tage sine forholdsregler, da induktiv undervisning er langt mere . Docent, studieleder, studienævnsformand. Abduktiv undervisning og læring handler om, hvordan abduktive læreprocesser. Induktiv og deduktiv - Duration: 6:19.


Samfundsfag Roskilde Gymnasium (RGSAMF) 1210. Men hvad betyder begrebet undervisning og hvad er sammenhængen med. Kort fortalt arbejder induktiv undervisning fra praksis til teori, mens deduktiv undervisning går fra teori til .

Over for den deduktive metode står den induktive metode, der sætter elevens egne. Figur 6: Fordeling på alder for hold . Fortrinsvis induktiv undervisning, dog med enkelte moduler med deduktiv undervisning. Praktisk arbejde med idegenerering, Brainstorming mm. Vi taler ofte om deduktiv og induktiv undervisning, men hvad med den tredje dimension - den abduktive undervisningsmetode? Vision: I studieretningen med matematik, fysik og kemi vil vi styrke elevernes innovative kompetencer gennem induktiv undervisning . Idekatalog til sekvensering af undervisningen Pædagogisk udvalg.


Torben Spanget Christensen, IKV, Syddansk Universitet. Undervisning af nye roere efter 1-metoden er også deduktivt, da klubtræneren har valgt såvel indhold og organisering på forhånd. Derefter er det værd at udfordre sig selv og tilrettelægge induktiv undervisning, der hvor det giver mening.


Kursetiproduktorientering, som jeg tidligere har omtalt, . Problemorienteret og deltagerstyret Stoforienteret og lærerstyret. Anvendelse af lineære og stykkevist lineære funktioner. Differentiering er en måde at tilrettelægge undervisning på, således at elevernes. Læren kan vælge at differentiere graden deduktiv og induktiv undervisning.


Måltype: Vidensmål Varighed: Min. Vekselvirkning mellem teori og praksis. Jeg mener ikke, at man kan overføre den præmis på den danske skole, hvor projektbaseret undervisning, vidensproduktion, induktiv undervisning, kollaborativ .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg